原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「When She Loved Me」

映画「トイ・ストーリー2」(1999)から。

 

 

 

 

 

 

When She Loved Me

(from "Toy Story 2")

written by Randy Newman

performed by Sarah McLachlan

 

 

 

 

When somebody loved me, everything was beautiful
Every hour we spent together, lives within my heart

ある人に愛されてた時、全てが綺麗だったの

過ごした時間全て私の心の中で生きてる
And when she was sad, I was there to dry her tears
And when she was happy, so was I, when she loved me

あの子が悲しい時は涙を乾かそうと側にいた

そしてあの子が幸せな時はもちろん私も同じ、

愛されていた時のこと

 

Through the summer and the fall, we had each other, that was all
Just she and I together, like it was meant to be

夏や秋を過ぎても私達お互いが全てだった

ただ2人一緒、まるで運命みたいに

And when she was lonely, I was there to comfort her
And I knew that she loved me

あの子が寂しい時は元気づけようと側にいた

愛されてるって知ってたもの

 

So the years went by, I stayed the same
But she began to drift away, I was left alone

時が過ぎても私は変わらないまま

だけどあの子は離れていって、私はひとり取り残された
Still I waited for the day, when she’d say "I will always love you."

まだ今日も待ってるの、あの子が「ずっと愛してるよ」って言ってくれる瞬間を

 

Lonely and forgotten, never thought she’d look my way,
And she smiled at me and held me, just like she used to do,

忘れ去られて寂しくて、あの子が振り返ってくれることも

前みたいに微笑んで抱きしめてくれることももう無くて

Like she loved me, when she loved me

私を愛してくれたように、愛してくれていた時のように

 

When somebody loved me, everything was beautiful,
Every hour we spent together, lives within my heart

ある人に愛されてた時、全てが綺麗だったの

過ごした時間全て私の心の中で生きてる

When she loved me

愛されていた時のこと