原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「Speechless」

「アラジン」(2019)から。

 

 

 

 

 

 

Speechless

(from "Aladdin")

Written by Alan Menken,Benj Pasek&Justin Paul

Performed by Naomi Scott

 

 

 

Here comes a wave meant to wash me away
A tide that is taking me under

私を押し流そうと波が来る

その流れに覆い隠されて

Swallowing sand, left with nothing to say
My voice drowned out in the thunder

砂に飲み込まれ何も言えないまま

雷鳴にこの声はかき消されるけれど

But I won't cry
And I won't start to crumble
Whenever they try
To shut me or cut me down

泣いたりしない、くじけたりしない

何度私を黙らせようとしたり

打ちのめそうとしたって

 

I won't be silenced
You can't keep me quiet

Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless

黙ってなんかいない、言いなりになんかならない

怖がらせようとしたって無駄

声を上げていよう、それが私に唯一分かること
'Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
Don't you underestimate me
'Cause I know that I won't go speechless

だから息をするの、たとえ首を締められても

私を甘く見ないで だって

こうして声を上げているから

 

Written in stone
Every rule, every word
Centuries old and unbending

石版に記された全ての法や言葉、

古くて確固たる歴史たち
"Stay in your place"
"Better seen and not heard"
Well, now that story is ending

「わきまえろ」「首を突っ込むな」

そうね、でもそんなお話ももうおしまい

'Cause I
I cannot start to crumble
So come on and try
Try to shut me and cut me down

だってくじけたりなんかできない

ほらやってみて、

私を黙らせたり打ちのめしたりしてみてよ

 

I won't be silenced
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless, speechless

黙ってなんかいない、言いなりになんかならない

怖がらせようとしたって無駄

声を上げていよう、それが私に唯一分かること

Let the storm in
I cannot be broken
No, I won't live unspoken
'Cause I know that I won't go speechless

嵐に放り込まれてもくじけたりなんかできない

そう、無言でなんかいたくない

だから声を上げているの

 

Try to lock me in this cage
I won't just lay me down and die

この檻の中に閉じ込められたって

ただ横たわって死ぬなんてイヤ

I will take these broken wings
And watch me burn across the sky

この頼りない翼でも飛び上がって

そして空を燃やし尽くす私を見ていて

Hear the echo saying:

こだまする声を聞いて

 

I won't be silenced
Though you wanna see me tremble when you try it
All I know is I won't go speechless, speechless

黙ってなんかいない

私の怖がる姿が見たくたって無駄

声を上げていよう、それが私に唯一分かること

声を上げていよう
'Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
Don't you underestimate me
'Cause I know that I won't go speechless

All I know is I won't go speechless, speechless

だから息をするの、たとえ首を締められても

私を甘く見ないで だって

こうして声を上げているから

声を上げていよう、それが私に唯一分かること

声を上げて