原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「Go The Distance」

映画「ヘラクレス」(1997)から。

 

 

 

 

Go The Distance

(from "Hercules")

written by David Zippel&Alan Menken

performed by Roger Bart

 

 

 

I have often dreamed of a far-off place
Where a great, warm welcome will be waiting for me

よく遥か彼方を夢見てるんだ

そこは素敵で、温かい歓迎が僕を待ってるだろう
Where the crowds will cheer when they see my face
And a voice keeps saying, this is where I'm meant to be

人々は僕の顔を見るなり喝采を送るだろう

そして声は止まない、ここが僕のいるべき場所だって

 

I will find my way, I can go the distance
I'll be there someday, if I can be strong

辿り着ける、やり遂げられるさ

強くなれたならいつかきっとそこに
I know every mile will be worth my while
I would go most anywhere to feel like I belong

全ての道のりは無駄にならない

僕の居場所だと感じるならどこへでも行こう

 

I am on my way, I can go the distance
I don't care how far, somehow I'll be strong

さあ進もう、やり遂げられるさ

遠くたって気にしない、何とか強くなれる
I know every mile will be worth my while
I would go most anywhere to find where I belong

全ての道のりは無駄にならない

僕の居場所を見つけるためにどこへでも行こう