原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「When We Were Young」

When We Were Young

Written by Tobias Jesso Jr.&Adele

 


Everybody loves the things you do
From the way you talk to the way you move

皆があなたのことを愛してる

その話し方からその動きまで
Everybody here is watching you
'Cause you feel like home, you're like a dream come true

ここにいる皆があなたを気にしてる

だからあなたは安心してるし

夢も叶ったと思ってるみたいだけど
But if by chance you're here alone
Can I have a moment before I go?

もしあなたがここで独りでいるのなら

私が旅立つ前に少しだけ時間をくれる?
'Cause I've been by myself all night long
Hoping you're someone I used to know

だって毎晩ひとりで願っていたの

あなたが私の知っていた頃のあなたでありますようにって


You look like a movie
You sound like a song

あなたは1本の映画みたいで、1つの曲のようで
My God, this reminds me
Of when we were young

ああ、いつだって思い出すのは

私たちが若かった頃のこと


Let me photograph you in this light
In case it is the last time that we might

Be exactly like we were before we realised
We were sad of getting old, it made us restless

今この時のあなたを目に写しておかせてね

あの時のまま変わらない2人でいられるのは

これが最後かもしれないから

歳を重ねることを恐れて走り続けてたあの頃

It was just like a movie
It was just like a song

それはまるで1本の映画みたいだった

1つの曲みたいだったの


I was so scared to face my fears
Nobody told me that you'd be here

恐怖と向き合うことを恐れてた

あなたがここにいたことなんか

誰も教えてくれなかったから
And I swear you'd moved overseas
That's what you said when you left me

あなたは外国に行ったんでしょ?

だって私から離れる時にそう言ったじゃない

 

You still look like a movie
You still sound like a song

今でもあなたは1本の映画のようで、

1つの曲のようで

My God, this reminds me
Of when we were young

ああ、いつだって思い出すのは

私たちが若かった頃のこと


Let me photograph you in this light
In case it is the last time that we might
Be exactly like we were before we realised
We were sad of getting old, it made us restless

今この時のあなたを目に写しておかせてね

あの時のまま変わらない2人でいられるのは

これが最後かもしれないから

歳を重ねることを恐れて走り続けてたあの頃

It was just like a movie
It was just like a song

それはまるで1本の映画みたいだった

1つの曲みたいだったの


It's hard to admit that everything just takes me back
To when you were there, to when you were there

全てがあの頃を思い出させるなんて認めたくないけど

あなたがいたあの頃を
And a part of me keeps holding on just in case it hasn't gone
'Cause I still care, do you still care?

でもどこかで「もしかしてまだ終わってないのかも」って思い続けてる 

だって今でもあなたを気になってしまう

あなたはどう?


It was just like a movie
It was just like a song

それはまるで1本の映画みたいだった

1つの曲みたいだったの

My God, this reminds me
Of when we were young

ああ、いつだって思い出すのは

私たちが若かった頃のこと

 

[Refrain]
(When we were young)
(When we were young)
(When we were young)
(When we were young)

私たちが若かった頃のこと

 

[Chorus]
Let me photograph you in this light
In case it is the last time that we might

Be exactly like we were before we realised
We were sad of getting old, it made us restless

今この時のあなたを目に写しておかせてね

あの時のまま変わらない2人でいられるのは

これが最後かもしれないから

歳を重ねることを恐れて走り続けてたあの頃

Oh, I'm so mad I'm getting old, it makes me reckless

歳を重ねることに気が狂いそうでやけになるわ

 

It was just like a movie
It was just like a song
When we were young

それはまるで1本の映画みたいだった

1つの曲みたいだったの

私たちが若かった頃のこと