原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「Soldier at War」

映画「アナと世界の終わり」(2017)から。

 

 

 

 

 

Soldier at War

(from "Anna and the Apocalypse")

Written by Tommy Reilly&Roddy Hart

Performed by Ben Wiggins

 

 

 


Ooh, yeah
Ladies, why don't you get behind me?
Yeah, groovy
Oooh, mate, pass me that bat

レディー達は俺の後ろに下がったらどうだ?

相棒、バットを渡してくれ


The streets are chaos and the outlook is dire
Time for a hero to step into the fire

通りは混沌、景色は悲惨

ヒーローが火の中へ踏み出すときだ
The world's a jungle and we're close to extinction
This is my moment, and I'll fight with distinction

世界はジャングル、俺達は絶滅間近

俺の出番だ、この優秀な力で戦おう
Rule 1:stay focused, keep your concentration
Rule 2:have fun and use your imagination

ルール1:気を散らすな、集中し続けろ

ルール2:楽しめ、想像力を使え
No time for weakness when the undead are waitin'
Tool up,get out there and start decapitatin'

ゾンビが待ってるってのに弱ってる時間はない

武装して出かけろ、打ち首の始まりだ


When it comes to killin' zombies, I'm the top of my class
While you've been hidin', I've been kickin' some ass

ゾンビを殺すとなりゃ俺がクラスで一番だ

お前らが隠れてる間に滅多打ちにしといてやるよ
I know the best form of defense is attack
I know what I'm fightin' for
I'm a soldier at war

攻撃は最大の防御だろ

そのために戦ってんだ

俺は戦場の兵士


Life is a big game, when it's over, you're done for
I'm takin' my aim for the maximum high score

人生はデカいゲーム、負けたらそこで終わり

俺はこの腕前で最高スコアを頂くさ
Only the toughest will survive in this arcade
So follow me and you'll see just how the game's played

このアーケードじゃ最強のやつだけが生き残る

だから俺について来い、

そんでプレイの行方をただ見とくんだな


When it comes to killin' zombies, I'm the top of my class
While you've been hidin', I've been kickin' some ass

ゾンビを殺すとなりゃ俺がクラスで一番だ

お前らが隠れてる間に滅多打ちにしといてやるよ

I know the best form of defense is attack
I know what I'm fightin' for
I'm a soldier at war

攻撃は最大の防御だろ

そのために戦ってんだ

俺は戦場の兵士


I'll crush, I'll chop, I'll maim, and I'll batter
Saving humanity is no laughing matter

砕いて、たたっ切って、

ダメになるまで打ちのめしてやる

人類を救うのは笑い事じゃない

I'll stab, I'll slash, I'll ground, and I'll pound
When there's a job to do, I don't fuck around

刺して、切りつけて、

またがって粉々にしてやる

やるとなったらおふざけじゃないぜ


When it comes to killin' zombies, I'm the top of my class
While you've been hidin', I've been kickin' some ass

ゾンビを殺すとなりゃ俺がクラスで一番だ

お前らが隠れてる間に滅多打ちにしといてやるよ

I know the best form of defense is attack
I know what I'm fightin' for

攻撃は最大の防御だろ

そのために戦ってんだ
I'm a soldier at war (I will fight with you)

俺は戦場の兵士(共に戦おう)

 

I'm a soldier at war (I will fight with you)
I'm a soldier at war (I will fight with you)
I'm a soldier at war (I will fight with you)

俺は戦場の兵士(共に戦おう)