原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「Lost In The Woods」

映画「アナと雪の女王2」(2019)から。

 

 

 

Lost In The Woods

(from "Frozen2")

Written by Kristen Anderson-Lopez&Robert Lopez

Performed by Jonathan Groff

 

 

Again, you're gone
Off on a different path than mine
I'm left behind
Wondering if I should follow

また君は行ってしまった 違う道を

取り残された俺は着いていくべきなのかな
You had to go
And, of course, it's always fine
I probably could catch up with you tomorrow

行かなきゃいけなかった

そう、分かってる、大丈夫さ

たぶんまた明日には会えるよな

But is this what it feels like
To be growing apart?
When did I become the one
Who's always chasing your heart?

でも心が離れるってこういうことなのか?

いつからだろう

俺が君の心を追いかけるばかりになったのは

 

Now I turn around and find
I am lost in the woods
North is south, right is left
When you're gone

今振り返って探すよ 俺はこの森の迷子

北、南、右、左、君が去ってから
I'm the one who sees you home
But now I'm lost in the woods
And I don't know what path you are on
I'm lost in the woods

俺は君を見送るだけ  でも今この森の迷子

君がどこにいるのか分からない

迷ってるんだ

 

Up 'til now
The next step was a question of how
I never thought it was a question of whether

今までさ 俺たちの次がどうなるかって考えてた

次があるかどうかも分からないなんて

思いもしてなかった

Who am I, if I'm not your guy?

Where am I, if we're not together
Forever?

君の恋人じゃなくなったら俺は何になるんだ?

君と一緒にいられなくなったら何処へ行けばいい?

この先ずっと

 

Now I know you're my true north
'Cause I am lost in the woods
Up is down, day is night
When you're not there

今なら分かる 君は俺の目指す場所だ

だってこの森で迷子なんだ

上、下、昼、夜、君がいなくなってから

Oh, you're my only landmark
So I'm lost in the woods
Wondering if you still care

君は俺のたったひとつの目印だ

俺はこの森の迷子

まだ思ってくれてるか分からないけど

[Kristoff (Reindeer):]
But I'll wait
For a sign
(For a sign)
That I'm your path
'Cause you are mine
(You are mine)

君が俺を選んでくれる時を待つよ

だって君は俺のものだ
Until then
I'm lost in the woods

(Lost in the woods
Lost
Lost in the woods
Lost
Lost in the woods)
I'm lost in the woods
(Lost in the woods
Lost
Lost
Lost)
I'm lost in the woods

その時まで 俺はこの森の迷子