原液多めのカルピスは金持ちの飲み物

【和訳】「Tightrope」

映画「グレイテスト・ショーマン」(2017)から。

 

 

 

 

 

Tightrope

(from "The Greastest Showman")

written by Pasek&Paul

performed by Michael Williams

 

 

Some people long for a life that is simple and planned

Tied with a ribbon

質素で計画的な人生を強く望む人もいるわ

リボンで結ばれて
Some people won't sail the sea 'cause they're safer on land
To follow what's written

陸が安全だからって航海をしない人もいるわ

書いてあることに従って

But I'd follow you to the great unknown
Off to a world we call our own

でも私はあなたとまだ知らない未知の世界へ行くの、私達だけの世界へ

 

Hand in my hand
And we promised to never let go

We're walking a tightrope

手を取り合って、決して離れないと約束した
私達は綱渡りしてるの

High in the sky
We can see the whole world down below

We're walking a tightrope

遥かな空の上、世界中を見下ろせるわ

私達は綱渡りしてるの

Never sure, never know how far we could fall

分からない、どこまで落ちてしまうかなんて決して分からないけど

But it's all an adventure
That comes with a breathtaking view

これは全部冒険

息を呑むような景色と共に訪れるわ
Walking a tightrope with you

あなたと綱渡りしてるの

With you
With you

あなたと

 

Mountains and valleys, and all that will come in between
Desert and ocean

山や谷や、その間に砂漠や海だってある
You pulled me in and together we're lost in a dream
Always in motion

あなたに引き寄せられ、絶えない夢の中で迷子になった

So I risk it all just to be with you

だからあなたと一緒にいる、それだけのために危険も冒すわ
And I risk it all for this life we choose

2人で選んだこの人生のためにだって

 

Hand in my hand
And you promised to never let go

We're walking a tightrope

手を取り合って、決して離れないと約束した

私達は綱渡りしてるの
High in the sky
We can see the whole world down below 

We're walking a tightrope

遥か空の上、世界中を見下ろせるわ

私達は綱渡りしてるの

Never sure,will you catch me if I should fall?

万が一私が落ちてもあなたは受け止めてくれるのかしら?
Well, it's all an adventure
That comes with a breathtaking view

まあでも、これは冒険

息を呑むような景色と共に訪れるわ
Walking a tightrope with you

あなたと綱渡りしてるの
With you
With you
With you
With you
With you

あなたと